De werking van zoekmachines.

      Geen reacties op De werking van zoekmachines.

Hoe werken zoekmachines? Het is een vraag die elke internetgebruiker zichzelf wel eens heeft gesteld, aangezien we elke dag gewend zijn om iemand, zoals Google, te raadplegen voor al onze behoeften. We kunnen nog steeds zoekmachines gebruiken als we van plan zijn iets te kopen of het beste restaurant in de omgeving te vinden. Het kan eigenlijk nieuwsgierigheid wekken om te weten hoe zoekmachines werken. Hoe slagen ze erin om ons de antwoorden te geven op de vragen die we hen stellen?  In feite kunnen we elke zoekopdracht invoeren of bijna en de zoekmachine retourneert een pagina met resultaten gesorteerd volgens een bepaald criterium.

Cropped shot of modern office room with blank screen laptop computer and office supplies on black table

Analyse

We kunnen zoekmachines voorstellen als filter van het web. Elke dag wordt deze online ruimte die al erg vol is, overspoeld met nieuwe inhoud: afbeeldingen, video’s, teksten en meer. De zoekmachine marketing moet alles weten wat het web bevat. En hoe doet het dat? Het analyseren. Er zijn in feite de zogenaamde crawlers of spiders of robots die zoekmachinesoftware zijn die het web automatisch kunnen scannen en alles wat aanwezig is, kunnen observeren en analyseren op basis van bepaalde parameters.

Indexeren

Indexeren is de volgende stap na analyse. Crawlers op internet analyseren inhoud en maken tegelijkertijd een kopie van wat ze in hun enorme indexdatabases vinden. Door een kopie te maken, indexeren ze, dat wil zeggen, ze indexeren de inhoud om er later in de kortst mogelijke tijd toegang toe te hebben.

Rangschikking of positionering

Ranking of positionering is de laatste fase van het werk van de zoekmachine en zoekmachine marketing. Het bestaat uit het toekennen van een score op trefwoord aan elke pagina van het web om een ​​volgorde vast te stellen​ In feite betekent rangschikking ordenen, een rangschikking vaststellen, een bepaalde positionering geven aan elke inhoud op het web met betrekking tot een bepaalde zoekopdracht. Wanneer we een zoekopdracht in de zoekmachine typen, bijvoorbeeld een trefwoord of een hele vraag zoals steeds vaker gebeurt wanneer de zoekopdracht mondeling is en plaatsvindt vanaf mobiel retourneert het systeem ons de ranking, dat zijn de pagina’s met de resultaten van het onderzoek. Daarbinnen zijn de links naar de verschillende sites in aflopende volgorde gesorteerd. In de eerste plaats is de inhoud die de hoogste score heeft gekregen voor kwaliteit, voor naleving van SEO-regels, voor aantal bezoeken en zoekmachine marketing. Geleidelijk aan zullen we in de overige functies inhouden vinden die een lagere score hebben gekregen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *