Een sterke vindbaarheid? Daar hoort online autoriteit zeker bij!

Ben je met de website van je bedrijf al actief bezig om deze zo goed mogelijk vindbaar maken via de welbekende online zoekmachines? Dan zal je ongetwijfeld al eens gehoord hebben van termen als linkbuilding en online autoriteit. Welnu, het belang van het in de praktijk brengen van deze termen valt werkelijk niet te onderschatten. Linkbuilding omvat activiteiten die ertoe leiden dat op externe websites linkjes naar jouw website (of subpagina’s van je site) worden getoond en bruikbaar gemaakt. Meestal worden deze links verpakt in een blog waar relevante informatie in staat. Relevant in relatie tot minimaal een van de producten of diensten die jij als bedrijf levert, uiteraard. Doe je dit alles goed, dan stijgt je online autoriteit en zal Google je belonen met een betere positie in de ranking. Echter kan linkbuilding ook behoorlijk fout gaan en daardoor een averechts effect hebben. 

linkbuilding

Let op deze valkuilen bij linkbuilding

Als je begint met een linkbuildingstrategie te ontwikkelen en uit te rollen, houd dan zeker rekening met de volgende valkuilen op dit gebied:

  • De blogs met links naar jouw website moeten relevant zijn. Er moet dus een relatie zijn met jouw bedrijfsactiviteiten.
  • Een website waarop een link naar jouw site wordt getoond mag niet speciaal om die reden zijn opgezet.
  • Een blog met een linkje naar jouw site moet origineel zijn en dus geen plagiaat. Er moet ook een zekere toegevoegde waarde van uitgaan.
  • Je kunt niet extreem veel links tegelijk laten plaatsen. Dat is ‘onnatuurlijk’ en wordt door Google opgepikt en bestraft.
linkbuilding